Inschrijven

Je inschrijven kan op verschillende momenten in het jaar. Om organisatorische redenen raden we ouders aan om ten laatste op 1 juli in te schrijven.

Op de infobeurs of tijdens de infodagen/ OPEN DAG

Tijdens de infodagen worden individuele rondleidingen georganiseerd. Kandidaat-leerlingen en hun ouders krijgen info en maken kennis met de leerkrachten en onze infrastructuur.

Infobeurs:  23 januari 2024
Infodagen: 26 en 27 april 2024
Open Dag: 20 mei 2024

Op de school

Je kan inschrijven elke schooldag na afspraak van 8.30 tot 17 uur. Inschrijven kan ook tijdens de zomervakantie.

Wens je een afspraak te maken? Dan kan dat het contactformulier.

De school is gesloten van maandag 8 juli tot en met donderdag 15 augustus 2024.

Wat breng je mee?

Voor de eerste jaren:

• identiteitskaart van de leerling;
  • Baso-fiche of oriënteringsfiche;
  • kopie laatste rapport;
  • origineel getuigschrift basisonderwijs.

Voor de andere jaren:

• identiteitskaart van de leerling;
  • kopie laatste rapport of jaarrapport

Op internaat?

Je thuis tijdens de schoolweek

De Sint-Maartensscholen bieden jongens en meisjes uit de scholengroep de mogelijkheid om tijdens de schoolweek op het internaat te verblijven. Op ons internaat streven we ernaar om een warme en hartelijke thuis te zijn voor leerlingen die tijdens de schoolweek niet naar huis gaan. Onze opvoeders en begeleiders hebben veel ervaring in het begeleiden van jongeren. Die ervaring stellen we graag ten dienste van jou als leerling. We volgen niet enkel je studies op. Neen, ook voor een goeie babbel of sport en spel gooien we graag alles in de strijd.

Samenleven = samen leven

Op internaat leef, eet en studeer je samen met je medeleerlingen. Verschillende mensen, achtergronden en scholen: het samenzijn werkt verrijkend. Het dagelijks omgaan met elkaar leert je open te staan voor anderen en rekening te houden met wie je samenleeft.

Een moderne leefomgeving

Je eigen kamer heeft een moderne look. Ook alle comfort is er te vinden. Op deze manier voel je je er vlug een beetje thuis. In de leefruimte kun je een gezellige zithoek vinden met breedbeeldprojectie, nieuwe laptops en een muziekinstallatie. En ja, de volumeknop mag soms een tandje hoger. Een voetbal-, volley- en basketveld, een sportruimte, een filmzaal, een leesruimte en verschillende andere hoekjes zorgen ervoor dat je alles binnen handbereik hebt om je nooit te vervelen.

Leuke activiteiten

Leuke activiteiten kleuren je dagen. Ben je sportief en hou je van een gezonde uitdaging? Heb je zin om een partijtje te voetballen, een rondje te joggen, te badmintonnen of te dansen? Op het internaat zijn er steeds genoeg kandidaten die op een leuke en sportieve manier met jou in zee willen gaan. Ook buiten het internaat kun je sportieve en culturele uitdagingen aangaan. Door samen te sporten, te spelen, te zijn, verleg je de grenzen van jezelf en anderen.