Smartschool

Op onze school werken leerlingen en leraren met het digitale leerplatform ‘Smartschool’. Via een gebruikersnaam en een individueel paswoord kan de leerling via de computer thuis of op school toegang krijgen tot dit leerplatform.

De leerling vindt er bijvoorbeeld oefeningen, illustraties en presentaties. Leraren versturen via Smartschool berichten naar hun leerlingen. Op Smartschool staat de schoolkalender. De leerlingen krijgen op het einde van elk trimester een rapport, dat geraadpleegd kan worden op Smartschool.

Ook de ouders van onze leerlingen krijgen bij het begin van het schooljaar een gebruikersnaam en paswoord om in te loggen op Smartschool. Via Smartschool hebben de ouders snel toegang tot berichten en andere relevante info van hun kind. Ouders met kinderen in verschillende scholen van onze scholengemeenschap kunnen alle info via Smartschool bundelen in één overzichtelijk scherm. De ouders kunnen ook het rapport bekijken via Smartschool. In de loop van het schooljaar kunnen ouders en leerlingen permanent de cijfers opvolgen in het digitale puntenboek ‘Resultaten’, dat een onderdeel is van Smartschool.

Via een handige en gebruiksvriendelijke app kan Smartschool ook op de smartphone gebruikt worden.

Nieuwe leerlingen ontvangen een brief met de gegevens van hun account en een co-account voor de ouders. De (co-)account geldt zolang de leerling les volgt in het VTI. Meer uitleg over het instellen en het gebruik van de co-account vind je in de handleiding Smartschool voor ouders.

Ben je het wachtwoord van de co-account vergeten? Laat uw zoon/dochter een Smartschoolbericht sturen naar Philippe De Crock, hij reset het wachtwoord en stuurt via een bericht het nieuwe wachtwoord naar jouw zoon/dochter.